דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד שומרים על תפוקת העובדים 

מאת    [ 02/05/2013 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2892 פעמים ]

כוח אדם בארגון הוא משאב יקר.

עסקים, חברות וארגונים תלויים בכוח האדם שלהם, במשאב האנושי, שהוא המשאב העיקרי היום בכול רמות העסקים בארץ ובעולם.

אם עסקים חברות וארגונים לא יפנימו כי הטיפול בכוח האדם חייב להתבסס על אנושיותו של האדם, הרי שעסקים וחברות רבות ייעלמו מהנוף העסקי עד סוף המילניום.

 בבריטניה התפרסם סקר המצביע כי "טרור פסיכולוגי" מגיע ל-25% מהעובדים בעולם המפותח ועולים למשק הבריטי למעלה מ-1.8 מיליארד ליש"ט בשנה.

 כ-יועץ עסקי אני שואל מהו טרור פסיכולוגי, מדוע יש את המקרים האלה בהם נטפל מנהל לעובדים ויוצרים אצלם מצב של כניעה ללחצים, ומסתבר שהדברים קורים כתוצאה משעמום של מנהלים, תחרות סמויה עם העובד שמציקים לו, תחושת הכוח שהמציק נותן למי שהוא מציק לו והכי גרוע מהכול הרצון להשתעשע עם עובד שאולי נראה חלש יותר או מופנם יותר משאר העובדים. לפי המחקר שהדגשתי קודם הדבר מגיע לכך שהעובד שמציקים לו נזקק לתרופות פסיכיאטריות, לטיפולים פסיכיאטרים דבר אשר מוסיף כוח לאלה שמציקים ונותן להם את הגושפנקא ל"זרוק" אותם ממקום העבודה.

 כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי במאמר זה אני לא מתייחס להצקות המיניות בין שני המינים או בין המינים עצמם, כאן אנו מדברים על רשעות הקיימת אצל מנהלים שרלטנים והשררה המצויה בידם, זן נוסף הוא הרצון לקרב את המקורבים ולהרחיק את הזרים, כך שאם עובד נמצא בעמדה מסוימת ולמנהל יש אינטרס אישי להכניס מישהו ממקורביו אזי יעשה הוא כול מאמץ מניפולטיבי או אחר על מנת לסלק את העובד ממשרתו ולהכניס את המקורב במקומו

 כ-יועץ אסטרטגי אני רואה את הפתרון בהתערבות מסיבית של מנהלים בכירים, בעלים של חברות המשמשים גם כמנהלים והאינטרס האישי מופחת אצלם, בזה שיסתכלו יותר על סביבת העובדים שלהם, שיזהו שפיפות של עובדים, שייעזרו בגורמי מודיעין בחברה, מנהל זוטר או מזכירה קרובה, או יותר מזה כמו שהיום החוק מחייב להחזיק אדם ייעודי לטיפול בתלונות של הטרדה מינית, להחזיק עובד או מנהל ייעודי שיזהה התעמרות של מנהל או אחראי בעובדים כפופים.

 תופעה כפי שהזכרתי כרגע גורמת הרס רב לא רק לזה שמציקים לו אלה לחברה כולה, כי ההתעסקות בנושא גוזלת זמן עבודה, מכניסה מתחים לסביבת העבודה, האינטרסים של החברה נפגעים ולפעמים מקרים כאלה מגיעים מהר מאד ללקוחות הפעילים.

 אני יודע כי בחלק ממדינות המערב יש חוקים בנושא הזה בדיוק כמו החוקים להטרדה של נשים או בין המינים.

 בכלל, ריבים במקום העבודה, התאגדות של קבוצה כזאת לקבוצה אחרת, ריכולים אחד על השני, יצירת מחנות, כול זה לא ייפתר בימי גיבוש יקרים, במסיבות משותפות, ביציאה לבתי מלון וחופשות, ההפיך, זה רק יגביר. הפתרון לדברים האלה (למרות שהם התנהגויות אנושיות של האדם ויצריו) זה לגדוע את המקור גם במחיר של איבוד עובד טוב, כי לאחר שעובד אחד או שניים יפוטרו מהסיבות האלה, זאת תהיה אות אזהרה לשאר העובדים ואז יוכלו לתפקד הרבה יותר טוב בשעות העבודה שלהם שגם ככה בישראל הם שעות עבודה מקוצרות.

 עסקים וחברות שאין בהם תפוקה מקסימלית, ותפוקה מקסימלית באה מתוך סיפוק אנושי לכבוד והערכה ופחות לתנאי שכר מפליגים, חובה על ההנהלה המגינה על פרנסתה של החברה להשקיע מאמץ ביצירת מקום עבודה טוב לעובדים. 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב